استاندارد وب ایران

استاندارد وب ایران

طراحی و پشتیبانی از سایت ، مشاوره رایگان در زمنیه بهینه سازی و سئو ، ارسال بازدید ارگانیک برای سایت شما

محل لوگو

همه گیر شدن مد


همه گیر شدن مد

در سال 1999، طراح لباس های لوکس، تام فورد، پیش بینی کرد که چگونه فناوری ممکن است بر نحوه لباس پوشیدن افراد در آینده نه چندان نزدیک تأثیر بگذارد.

او در مصاحبه ای با چارلی رز گفت: زندگی در حال تغییر است. و ما بیشتر و بیشتر در خانه کار می کنیم، بیشتر و بیشتر از صفحه کامپیوترمان، که در آینده - منظورم این است که راه های مختلفی وجود دارد .

بسیاری از مردم فکر می کنند که مد ممکن است بمیرد زیرا ما فقط در خانه هستیم. شما می توانید با لباس زیر و تی شرت کار کنید. چه کسی اهمیت می دهد؟ چه کسی شما را خواهد دید؟

آیا پیش‌بینی او در طول همه‌گیری COVID-19 به واقعیت تبدیل شد؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید.

از آنجایی که بسیاری از مردم در طول قرنطینه همه‌گیر در خانه کار می‌کردند، کت لباس رسمی شرکت‌ها منحل شد و کارمندان دفتر دیگر نیازی به لباس پوشیدن نداشتند. مردم پاشنه پا را کنار گذاشتند. و تی شرت ها شروع به تسلط کردند.

اکنون که بسیاری از آن کارگران در حال بازگشت به دفتر هستند، به نظر می رسد که ما وارد دوره جدیدی از لباس کار شده ایم. این باعث ایجاد این سوال شده است: برای کار چه بپوشم؟

به عنوان بخشی از مجموعه NPRs Work Life، NPRs Morning Edition با افرادی که در حال بررسی این سؤال هستند صحبت کرد. از جمله آنها جرمی گونزالس 27 ساله است که نوامبر گذشته کار در کاپیتول هیل را آغاز کرد.

او می گوید: حتی در روزهای تعطیل، کت و شلوار و کراوات یا حتی کت و شلوار سه تکه پوشیده بودم. اما پس از موجی از انواع همه گیر و برنامه هیبریدی نوسان، او اکنون تمایل بیشتری به پوشیدن شلوار جین و دکمه دار یا پیراهن یقه دار دارد.

هنگامی که رهبران کشورهای گروه هفت در ماه گذشته عکس دسته جمعی خود را در آلمان گرفتند، اتفاق عجیبی افتاد: همه آنها روابط خود را قطع کردند. اعتقاد بر این بود که اولین بار در 40 سال گذشته بود که یک پرتره G-7 بدون کراوات گرفته شد و می‌توان آن را نشانه دیگری از آرام‌تر شدن مدهای لباس رسمی دانست.

پوشاک کده
پوشاک کده

 

مدهای لباس گشادتر راه خود را به فرهنگ کار رسمی دیگر - وال استریت - پیدا کرده است که در آن برای مردان، کت و شلوار به طور سنتی تنها گزینه بوده است.

کن گیدون، که خانواده‌اش فروشگاه مردانه Rothman در منهتن را اداره می‌کنند، می‌گوید: «کلمه عامل سردرگمی است. مردم واقعاً نمی دانند چه کار کنند.»

با باز شدن دفاتر، او متوجه شده است که مردم کمتر مطمئن هستند که چه چیزی بپوشند.

"آیا برای سر کار شلوار می پوشی؟ آیا لباس خاکی می پوشی؟ آیا می توانی شلوار جین بپوشی؟" او گفت. "هیچ کس واقعاً خط را ترسیم نکرده است و هیچ کس واقعاً نمی داند که پاسخ درست چیست."

توصیه او این است که با یک شلوار و کت شلوار شروع کنید، حال و هوای دفتر را ارزیابی کنید و از آنجا بروید.

رابین گیوهان، منتقد ارشد واشنگتن پست با این نظر موافق است - اشتباه در سمت لباس پوشیدن.

او گفت: "چیزی که من متوجه شدم این است که واقعاً یک بازگشت به نوعی مد با F بزرگ وجود دارد." "من فکر می کنم افرادی که قبلاً آن را دوست داشتند، همچنان به آن عشق می ورزند. و چیزی در مورد ایجاد مرزها وجود دارد. شما لباس هایی را دارید که در دنیا می پوشید و سپس لباس هایی را دارید که لباس های زمان بازی شما هستند، لباس های زمان استراحت شما."

با این حال، گیوهان حوزه‌ای را می‌بیند که راحتی همچنان در اولویت خواهد بود.

گیوهان گفت: «من بازگشتی به کفش‌های پاشنه‌دار جدی یا کفش‌های فشرده نمی‌بینم. من آپارتمان های بسیار بیشتری را هم در دفاتر و هم در باند فرودگاه می بینم.

البته همه دوست ندارند لباس رسمی بپوشند. و همانطور که گیوهان می‌گوید، همه نمی‌خواهند که بین خود شخصی و حرفه‌ای خود یکسانی از هم بپاشد.

او گفت: «من فکر می‌کنم برای برخی از افراد این که می‌توانند تمام شخصیت خود را به هر کجا که می‌روند با خود بیاورند، واقعاً نیروبخش است. و من فکر می‌کنم افراد دیگری هم هستند که از این واقعیت که روز کاری‌شان واقعاً به‌نظر نمی‌رسد، ناامید شده‌اند، این که به نوعی تبدیل به یک غول عظیم از آنلاین بودن دائمی شده است.»

همانطور که تام فورد پیش بینی کرده بود.

منبع

  انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 45

دیدگاه های کاربران (0)

طراحی سایت و سئو

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما